Lett å bli lurt av «før og etter»

 

«Hva er poenget mitt? Ikke la deg lure av det du ser i blader og på Instagram.» Noen hårforlengelser, brunkrem og en sort bikinitruse var alt som skulle til for å lage noen oppsiktsvekkende før-og-etter-bilder som like gjerne kunne vært brukt i en (villedende) reklame for slankeprodukter eller en treningsmetode. På 15 minutter ble den bleke, utrente unge kvinnen til en sporty-babe som lyser av selvtillit og spenstighet. Alt som skulle til var bedre lys, kameravinkel og litt tilbehør. Det er nesten ikke til å tro!

Dette skriver Mel:
«Sjekk forvandlingen! Den tok meg 15 minutter! Vil du vite hemmeligheten? Vel, først tok jeg av dekselet på telefonen, for det ser helt teit ut, så tok jeg på meg den svarte bikinitrusen min (fordi den er en størrelse større og svart virker slankende), smurte meg inn med selvbruningskrem, festet på noen hår-ekstensjoner, rettet opp holdningen min, dro inn magen, skjøv frem hoften, satte hånden på hoften for da ser armen tynnere ut, stod bredere fra hverandre med bena, dro skuldrene tilbake og satte opp et skikkelig breialt «jeg er så stolt av resultatene mine- smil.»
Jeg zoomet inn på førbildet og zoomet ut på etterbildet og la til filter. For det er filtre som gjør at alt ser helt utrolig bra ut! Hva er poenget mitt? Ikke la deg lure av det du ser i blader og på Instagram.Du får aldri se de «ørten» bildene som ble forkastet før det ene ble postet. Photoshop kan få en gris til å se hottere ut enn Beyoncé»

15 minutter skiller disse to bildene  – takket være noen enkle triks.

 

Mel var inspirert til denne posten av en artikkel som ble publisert i HUFFINGTON POST der en mannlig personlig trener gjorde det samme – total transformasjon på 15 minutter med litt lys og barbering. 
Det er altså lurt å ta med seg en stor pose salt og ta noen gode klyper før man tror på det man ser. Kanskje på tide å «unfollow» alle de instagramkontoene som drives frem av slike bilder. Det er faktisk ikke motiverende uansett, det bidrar heller til at følelsen av utilstrekkelighet stikker enda dypere. Tenk også på det når du ser reklame for «vidunderlige» metoder og produkter.

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.